Oglaševanje

Dars uvaja nov sistem, da bi izboljšali pretočnost na avtocesti

Zastoj, gneča, dars, promet
Fotografija je simbolična (Foto: Borut Živulović/BOBO)

Dars na slovenskem avtocestnem križu uvaja po njihovih besedah enega bolj pomembnih ukrepov, s katerimi bodo dosegli večjo varnost in pretočnost prometa. Gre za sistem tako imenovanega dinamičnega upravljanja hitrosti, ki bo voznike že okoli 20 kilometrov pred ljubljanskim ringom opozarjal, da morajo zmanjšati hitrost.

Oglaševanje

Po besedah predsednika uprave Darsa Andreja Ribiča vozniki trenutno v ljubljanski ring pripeljejo s hitrostjo 120 kilometrov na uro, kar povzroča zastoje tik pred obvoznico. To naj bi se z dinamičnim upravljanjem hitrosti spremenilo.

Nov sistem temelji na prometni študiji in osmih scenarijih, ki jih je Dars preizkusil s pomočjo detektorjev na cesti.

Oglaševanje

Le ti na različnih odsekih avtocestnega omrežja in ljubljanske obvoznice stalno v realnem času spremljajo gostoto prometa, potovalni čas in ostale parametre, na podlagi teh podatkov pa sistem samodejno izbira optimalne ukrepe.

Voznik bo torej na enem od 53 digitalnih prikazovalnikov nad avtocesto zagledal omejitev hitrosti 100, 80 ali 60 kilometrov na uro, ki bo veljala na določenem odseku.

Omejitev hitrosti že 20 kilometrov pred ljubljanskim ringom

Kot poudarjajo na Darsu, je za preprečevanje tako imenovanih fantomskih zastojev, ki nastanejo zaradi prevelike hitrosti vožnje in prekratke varnostne razdalje, zelo pomembno, na katerem cestnem odseku se začne omejevati hitrost.

Oglaševanje

Po novem bo sistem voznike o zmanjšanju hitrosti začel obveščati že okoli 20 kilometrov pred vstopom na ljubljanski obroč, kar bo zmanjšalo pritisk na samo obvoznico.

To v praksi pomeni, da bodo vozniki hitrost zmanjševali od priključka Vrhnika na primorski avtocesti, od Grosupljega na dolenjski avtocesti, od Vodic na gorenjski avtocesti in od bivše cestninske postaje Kompolje na štajerski avtocesti. Odvisno seveda od razmer na cesti oziroma gostote prometa.

Sistem na štajerki že deluje, do konca meseca vključene vse vpadnice

"Dinamično spremljanje prometa že uvajamo na zahodni vpadnici, torej iz smeri Maribora proti Ljubljani. Pokrili bomo najbolj nevralgično točko našega avtocestnega križa, to je ljubljanski obroč," je pojasnil prvi mož Darsa.

Oglaševanje

Do sredine meseca naj bi bila v sistem integrirana celotna obvoznica, do konca julija pa naj bi zaživel na vseh štirih vpadnicah.

"Pričakujemo, da bomo s tem izboljšali varnost, nato pa za do pet odstotkov povečali tudi pretočnost. Takšne so izkušnje v tujini. Sliši se zelo malo, vendar bo sistem v več kot polovici zastojev pomagal pri pretočnosti," napoveduje Ribič.

Sistem bo temeljil na zaupanju

Če bo dinamično upravljanje hitrosti prineslo pozitivne rezultate, bo Dars sistem uporabljal tudi na nekaterih deloviščih, medtem ko v boju proti zastojem, ki jih drugje na avtocesti povzročajo turisti, ne bo deloval.

Oglaševanje

Na Darsu priznavajo, da bo sistem temeljil na zaupanju v voznike, da bodo spoštovali omejitve hitrosti.

Veliko stavijo na obveščanje in ozaveščanje voznikov, verjetno pa bodo po besedah Ribiča potrebovali tudi pomoč policije. "Po naših izkušnjah se nekateri vozniki odzovejo samo v primeru, da so najprej kaznovani," je pojasnil.

Uvedbo sistema bo sicer spremljala komunikacijska kampanja s sloganom "umirjeno pridemo hitreje". Na Darsu želijo z njo med drugim poudariti, da počasnejše vožnje ne gre enačiti s počasno, saj umirjen promet na koncu pomeni hitrejši prihod na cilj.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih